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Dr. Mireille Trautmann

Publikationen

Müller, M., Trautmann, M., Keitel, C. (2015). Early visual cortex dynamics during top-down modulated shifts of feature selective attention. Journal of Cognitive Neuroscience.

Trautmann, M. (2014). A neuroconstructivistic research strategy to study the underlying causes of dyslexia. Translational Developmental Psychiatry.

Trautmann, M., Voelcker-Rehage, C., Godde, B. (2013). Age effects on neural correlates of performance in a cognitive task-set switching paradigm. Poster presentation at the TEAP. Vienna, Austria.

Trautmann, M. (2012). Phonologische und auditive Verarbeitung bei Leserechtschreibstörung und isolierter Rechtschreibstörung. Dissertation, Friedrich-Schiller-University Jena, Germany, Institute for Psychology.

Trautmann, M., Voelcker-Rehage, C., Godde, B. (2012). Age effects on neural correlates of performance in a cognitive task-set switching paradigm. Poster presentation at the Annual Meeting of the DGPA and DGPS. Jena, Germany.

Godde, B., Trautmann, M., Voelcker-Rehage, C. (2012). Middle-aged adults profit more than young adults from tactile high-frequency stimulation to enhance tactile orientation discrimination performance. Poster presentation at the Annual Meeting of the DGPA and DGPS. Jena, Germany.

Trautmann, M., Zepf, F.D. (2012). Attentional Performance, Age and Scholastic Achievement in Healthy Children. PLoS ONE, 7(3): e32279.

Voelcker-Rehage, C., Trautmann, M., Godde, B. (2011). Task switching in a precicion grip task in young and older workers. Poster presentation at the Annual Meeting of the Society for Neuroscience. Washington, DC.

Trautmann, M., Voelcker-Rehage, C., Godde, B. (2011). Alter und Altern im Kontext der Arbeit. In: Ursula M.Staudinger, Benjamin Godde, Heike Heidemeier, u.a. (Hrsg.): Den demografischen Wandel meistern: Eine Frage der Passung - Ergebnisse des "demopass" Projekts, Bertelsmann, Bielefeld: 17-36.

Trautmann, M., Voelcker-Rehage, C., Godde, B. (2011). Fit between Workers’ Competencies and Job Demands as Predictor for Job Performance over the Work Career. Journal for Labour Market Research, 44 (4): 339-347.

Trautmann, M. (2010). Attentive and Nonattentive Auditory and Phonological Processing in Dyslexia as Studied with fMRI. Talk at the Institute of Music Physiology and Musicians’ Medicine, University of Music and Drama Hanover, Germany.

Trautmann, M., Voelcker-Rehage, C., Godde, B. (2010). Passung zwischen Arbeitsplatzanforderungen und Fähigkeiten als Prädiktor für Arbeitszufriedenheit und Selbstwirksamkeit. Poster presentation at the workshop „Alter, Altern, Arbeit“, Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nuremberg, Germany.

Trautmann, M. (2010). Association of Attention with Development, School Achievement and Age. Poster presentation at the King´s College London Annual Meeting Brain Plasticity and Development, Paris, France.

Trautmann, M., Voelcker-Rehage, C., Godde, B. (2009). Fit between workers’ competencies and job demands as predictor for job satisfaction and productivity over the work career. The Gerontologist, 49 (suppl. 2): 1-532.

Trautmann, M., Voelcker-Rehage, C., Godde, B. (2009). A functional MRI study to evaluate sensory, motor and cognitive adaptivity. Talk at the Center of Advanced Imaging, University Bremen, Germany.

Heidemeier, H., Baron, S., Bowen, C., Godde, B., Noethen, D., Schömann, K., Trautmann, M., Voelcker-Rehage, C., Voelpel, S. und Staudinger, U. M. (2009). Betriebliche Herausforderungen im demografischen Wandel: Erste Ergebnisse der interdisziplinären Studie „demopass“. In: Henning, K., Leisten, I. und Hees, F. (Hrsg.), Innovationsfähigkeit stärken – Wettbewerbsfähigkeit erhalten. Präventiver Arbeits- und Gesundheitsschutz als Treiber: (60): 49-65, Aachener Reihe Mensch und Technik.

Trautmann, M., Ligges, C., Blanz, B. (2009). An fMRT and EEG study on active and passive auditory speech perception in dyslexia. Poster presentation at the Annual Meeting of the Society for Neuroscience. Chicago, Illionois.

Mentzel H.-J., Hage E., Ligges C., Trautmann M., Güllmar D., Löbel U., Blanz B., Kaiser WA. (2008). 45th Annual Meeting - Scientific Sessions. O28 - Diffusion tensor imaging (DTI) in dyslexic children and adolescents. Pediatric Radiology 38 (suppl. 3): 523-533.

Trautmann, M., Ligges, C., Blanz, B. (2007). Eine fMRT- und EEG- Studie zur aktiven und passiven Sprachwahrnehmung bei Lese- und Rechtschreibstörung. Poster presentation at the Annual Meeting of the German Society for Children and Adolescent Psychiatry, Aachen.

Trautmann, M. & Ligges, C. (2005). Vergleich auditiver und phonologischer Verarbeitung bei Lese- und Rechtschreibstörung. In: Herpertz-Dahlmann, B. (Hrsg.). Prävention, Früherkennung, Entwicklungsneurobiologie, Berlin: Medizinisch Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft.

Ligges, C., Trautmann, M., Blanz, B. (2005). Überprüfung verschiedener Ursachenmodelle bei der Lese- und Rechtschreibstörung mittels fMRT und EEG - ein Werkstattbericht. Presentation as part of the 15th Kongress des Bundesverbandes für Legasthenie, Berlin.

Halsband U. (2004). Hypnose und Kognition – Hirn und Hypnose. Jubiläumsedition Hypnose und Kognition, Sonderedition zum 25. Jubiläum von Hypnose und Kognition (HyKog).

Trautmann, M. (2003). Aufmerksamkeitsleistungen bei Kindern von 6 bis 10 in der Testbatterie zur Aufmerksamkeitsprüfung für Kinder. Diploma Thesis.

Awards

Poster Award of the Deutsche Gesellschaft für Kinder- und Jugendpsychiatrie (2007). Eine fMRT- und EEG- Studie zur aktiven und passiven auditiven Sprachwahrnehmung bei LRS.

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